O BANKU
Sytuacja ekonomiczna
Sytuacja ekonomiczna za 2019 r.
Sprawozdanie niezależnego biegłego rewidenta
Rachunek zysków i strat sporządzony za okres od 1.1.2019 do 31.12.2019
Reklamacje
Zasady składania reklamacji/skarg/wniosków
W przypadku posiadania zastrzeżeń dotyczących usług świadczonych przez bank w zakresie wykonywanych czynności bankowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r, klient ma prawo złożyć reklamację. Szczegółowe informacje zawarte zostały w dokumencie: Zasady składania reklamacji, skarg i wniosków
Formularz reklamacji klienci indywidualni
Formularz reklamacji klienci instytucjonalni
Formularz reklamacji kartowej klienci indywidualni
Formularz reklamacji kartowej klienci instytucjonalni
Informacja o terminach rozpatrywania niektórych reklamacji w związku z COVID-19
Misja banku
Misją Banku Spółdzielczego w Jarocinie jest świadczenie kompleksowych, profesjonalnych, efektywnych i bezpiecznych usług finansowych na rynku lokalnym w sposób zapewniający zaspokajanie potrzeb wszystkich klientów i członków banku, jak również podejmowanie i wspieranie inicjatyw mających na celu rozwój środowiska lokalnego i jego społeczności.
Ochrona Danych
Szczegółowych informacji na temat ochrony danych osobowych w Banku Spółdzielczym w Jarocinie udziela Inspektor Ochrony Danych.
Inspektorem Ochrony Danych w Banku Spółdzielczym w Jarocinie jest Anna Machowiak, z którą można skontaktować się elektronicznie pod adresem e-mail: iod@bsjarocin.pl lub pisemnie: Al. Niepodległości 5, 63-200 Jarocin.
Zasady ładu korporacyjnego
Załączniki:
Statut Banku Spółdzielczego w Jarocinie
Struktura organizacyjna Banku Spółdzielczego w Jarocinie
Informacje z zakresu profilu ryzyka i poziomu kapitału Banku Spółdzielczego w Jarocinie
Zasady polityki informacyjnej w Banku Spółdzielczym w Jarocinie
Polityka Ładu Korporacyjnego Banku Spółdzielczego w Jarocinie
Dziennik Urzędowy KNF – “Zasad ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych”
Bankowy Fundusz Gwarancyjny
Źródłem praw i obowiązków związanych z gwarantowaniem depozytów są przepisy ustawy z dnia 10 czerwca 2016 r. o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym, systemie gwarantowania depozytów oraz przymusowej restrukturyzacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 1937 z późn. zm.) oraz innych powszechnie obowiązujących aktów prawnych.
Wysokość gwarancji BFG:
- kwota depozytu, która nie przekracza równowartości w złotych 100 000 euro gwarantowana jest w całości.
Ochronie podlegają imienne depozyty złotowe i walutowe:
- osób fizycznych,
- osób prawnych,
- jednostek organizacyjnych, które nie posiadają osobowości prawnej, ale posiadają zdolność prawną,
- szkolnych kas oszczędności i pracowniczych kas zapomogowo-pożyczkowych.
Ochroną gwarancyjną nie są objęte środki pieniężne i należności:
- Skarbu Państwa,
- Narodowego Banku Polskiego,
- banków, banków zagranicznych oraz instytucji kredytowych w rozumieniu ustawy Prawo bankowe,
- kas i Kasy Krajowej w rozumieniu Ustawy o spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych,
- Bankowego Funduszu Gwarancyjnego,
- instytucji finansowych w rozumieniu rozporządzenia CRR,
- firm inwestycyjnych i uznanych firm inwestycyjnych w rozumieniu rozporządzenia CRR,
- osób i podmiotów, które nie zostały zidentyfikowane przez podmiot objęty systemem gwarantowania depozytów,
- krajowych i zagranicznych zakładów ubezpieczeń oraz krajowych i zagranicznych zakładów reasekuracji w rozumieniu ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej,
- funduszy inwestycyjnych, towarzystw funduszy inwestycyjnych, funduszy zagranicznych, spółek zarządzających i oddziałów towarzystw inwestycyjnych w rozumieniu ustawy o funduszach inwestycyjnych i zarządzaniu alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi,
- otwartych funduszy emerytalnych, pracowniczych funduszy emerytalnych, powszechnych towarzystw emerytalnych i pracowniczych towarzystw emerytalnych w rozumieniu ustawy o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych,
- jednostek samorządu terytorialnego,
- organów władz publicznych państwa członkowskiego innego niż Rzeczpospolita Polska oraz państwa trzeciego, w szczególności rządów centralnych, regionalnych oraz jednostek samorządu terytorialnego tych państw.
Zasady obliczania i wypłaty kwoty gwarantowanej:
- podstawę do obliczania kwoty gwarantowanej stanowi suma środków ulokowanych na wszystkich rachunkach (np. lokat terminowych, bieżących, oszczędnościowo-rozliczeniowych) jednego klienta w danym banku,
- w przypadku środków zgromadzonych na rachunkach wspólnych, limit gwarancji 100 000 euro przysługuje odrębnie każdemu ze współposiadaczy,
- niezależnie od waluty rachunku wypłata środków gwarantowanych następuje w złotych,
- wypłaty dokonywane są w terminie 7 dni roboczych od dnia wystąpienia przez uprawnioną instytucję z wnioskiem o ogłoszenie upadłości.
Szczegółowe informacje na temat systemu gwarantowania depozytów można znaleźć w Arkuszu informacyjnym dla deponentów oraz na stronie internetowej Bankowego Funduszu Gwarancyjnego www.bfg.pl
Zawieszenie rat kredytowych
W celu złagodzenia negatywnych skutków związanych z epidemią koronawirusa, Bank Spółdzielczy w Jarocinie umożliwia klientom odłożenie terminu spłaty pełnych rat kapitałowo-odsetkowych kredytu.
Klienci, którzy chcieliby skorzystać z odroczenia spłaty powinni przesłać uproszczony wniosek na dedykowaną skrzynkę mailową Banku: kredyty@bsjarocin.pl
Wnioski do pobrania:
Wniosek dla klienta indywidualnego – Ustawowe zawieszenie wykonania umowy kredytu
Tarcza PFR
Przewodnik dla mikro, małych i średnich firm po tarczy finansowej PFR
PFR określanie liczby pracowników
Zainteresowanych klientów do skorzystania z Subwencji finansowej w ramach Tarczy Finansowej PFR, informujemy za stroną Polskiego Funduszu Rozwoju, że:
Czy można wskazać do przekazania subwencji rachunek bieżący z udostępnionym kredytem lub linią kredytową?
Środki z subwencji finansowej mogą zostać przekazane na rachunek bieżący, w którym udostępniony jest kredyt lub linia kredytowa, pod warunkiem, że klient na nowo wykorzysta środki ze spłaconego limitu kredytowego do pokrycia kosztów bieżącej działalności gospodarczej.
Szanowni Państwo – Beneficjenci Programu Tarcza Finansowa PFR,
zgodnie z Umową Subwencji i Regulaminem Programu PFR przypominamy o obowiązku przedstawienia przez Państwa w Banku dokumentów potwierdzających, że osoba, która zawarła Umowę i złożyła oświadczenie woli jej zawarcia w imieniu Beneficjenta była uprawniona do jego reprezentowania.
W zależności od sytuacji są to:
- informacja odpowiadająca odpisowi aktualnemu/pełnemu z Krajowego Rejestru Sądowego
lub - wyciąg z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
lub - Pełnomocnictwo i informacja odpowiadająca aktualnemu/pełnemu odpisowi z Krajowego Rejestru Sądowego lub Pełnomocnictwo i wyciąg z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
- informacja odpowiadająca odpisowi aktualnemu/pełnemu z Krajowego Rejestru Sądowego
lub
- Oświadczenie.
Wzory pełnomocnictwa i oświadczenia stanowią załączniki nr 2 i 3 do Regulaminu i są dostępne do pobrania ze strony Funduszu:
https://pfrsa.pl/dam/serwis-korporacyjny-pfr/documents/tarcza-finansowa-pfr/regulamin_programu_tarcza_finansowa_pfr_dla_mmsp.pdf (wzór pełnomocnictwa – str. 62, wzór oświadczenia – str. 64).
Dokumenty należy przedstawić w Banku osobiście lub przesłać do Banku pocztą w nieprzekraczalnym terminie do 31 grudnia 2020 r.
W przypadku niedopełnienia ww. obowiązku konsekwencją może być wypowiedzenie przez Fundusz Umowy.
W celu usprawnienia procesu weryfikacji zachęcamy do jak najwcześniejszego składania dokumentów.
Profil Zaufany/Moje ID/SGB ID
SGB ID to bezpieczne narzędzie służące potwierdzaniu tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych.
Usługa identyfikacji elektronicznej SGB ID umożliwia bezpieczną weryfikację tożsamości drogą elektroniczną. Dzięki niej można:
- utworzyć Profil zaufany, dzięki któremu możesz korzystać z usług e-administracji przez internet,
- podpisywać za pomocą Profilu zaufanego dokumenty w urzędach publicznych,
- identyfikować swoją tożsamość np. w firmach ubezpieczeniowych, placówkach medycznych – szczegółową listę firm znajdziesz na stronie mojeID
Przy pomocy kilku kliknięć na dowolnym urządzeniu z dostępem do przeglądarki internetowej i w dowolnym czasie SGB ID pozwala Tobie w bezpieczny sposób potwierdzić swoją tożsamość, zachowując jednocześnie bezpieczeństwo i kontrolę nad przekazywanymi informacjami.
SGB ID to uniwersalne rozwiązanie, które pozwala Tobie na bezpieczne potwierdzanie tożsamości m.in. na tych platformach usług publicznych:
- obywatel.gov.pl
- epuap.gov.pl
- gabinet.gov.pl
- ceidg.gov.pl
- pacjent.gov.pl
BS Jarocin EBO
W zupełnie nowej bankowości mobilnej BS Jarocin EBO stawiamy przede wszystkim na bezpieczeństwo, nowoczesny wygląd i intuicyjną obsługę.
Praktyczna obsługa wszystkich produktów w Twojej bankowości
Rachunki
Wykres wydatków i wpływów, ostatnie operacje, przypisane karty
Lokaty
Szczegółowe informacje o lokacieoraz przewidywane zyski
Kredyty
Szczegółowe informacje o kredycie, spłata, harmonogram i historia kredytu
Karty kredytowe
Spłata karty, blokady i zastrzeganie kart
Funkcje dla przedsiębiorców
Obsługa paczek przelewów
Schematy podpisu zleceń
Obsługa wielu profili
Widok kategorii produktów
Wygodne płatności
Przelewy do zdefiniowanych odbiorców
Szybkie przelewy BlueCash i Express Elixir
Przelewy podatkowe
Doładowania telefonu
Skanowanie płatności QR
Pobierz aplikację na smartfon i zyskaj niezawodny, szybki i wygodny dostęp do produktów bankowych.
Kontroluj i zarządzaj finansami – gdziekolwiek jesteś, cokolwiek robisz!